Friday, February 19, 2010

Denemeler

Dun hizli bot, bugun o dik tepeye tirmanan,her an geri gidecekmis gibi olan tramvay'i basariyla atlattiktan sonra haftaya ucak yolculugunda sira,ikisi de fena degildi,bir onceki kadar korkmadim ikisinde de, hafiften kalp carpintilari baslasa da
engel oldum sanirim korkunun beni tamamen esir almasina.
Korku ,kotu sey;zorlastiriyor hayati, yapmak istediklerine engel oluyor.Gecen sene ki hayatimda ki en zor donemleri yasadigim sene, bir hediye verdi bana, kotu bir hediye ama;ucus korkusu.Hayatta keyif aldiklarimi kaybederken son kalanlardan biri seyahat etme ozgurlugum de alindi elimden bu ucus korkusu yuzunden.1-2 kez zorladigimda fena degildi ama iyi de diyemem bu denemeler icin.Simdi bir enerji uzmanini telkinleri,terapilerini aldim,umarim ise yarar.Aslinda enerji,iyilesme,ruhsal terapi hatta psikologlara bile inanmam,inanmazdim ama bu kez neden olmasindi,kaybedecek hic birsey de yok zaten.ilginc bir sekilde bu ruhsal terapiler (EFT,Emotional Freedom Technique deniyor jargonda)iyi hissettiriyor, iyi den ziyade guclu demeliyim belki.Hizli giden feribot ve tramvaydan sonra ucakta da ise yarar umarim ogretiler.
Korkular birden de ortaya cikmadi tabii ki,tetikleyiciler vardi,tayfun zamani ucan havayolu sirketini dava etsem yeridir aslinda, ya da o aralar cok bir etkin olan(!)sansimi belki de..Gececek diyor enerji uzmani,arti o da eski bir hostesmis, kucuk te bir sir verdi bana, kisa yolculuklarda ya da bazi insanlar cok icki istediginde ayaga kalkip sorun cikartacaklarini anlayinca, servis yapmamak icin pilota "hava kosullari nedeniyle"kemerlerin baglanma ve yerinden kalkmama"zamaninin geldigini hatirlatirlarmis ve de biz korkanlar yine turbulans diye boncuk boncuk terlerken onlar muhabbete devam ederlermis..Eski bir kabin memurunun yalancisiyim!

2 comments:

B5 said...

Gercekten mi? Demek yalan o kemer baglamalar :)

Korku tedavisinde diger konularda oldugu gibi telkinin etkisi var herhalde.
Sanirim sen de baskalarina yuzde yuz herseyi birakmiyorsun. Yani tedavi icin kendinin caba gostermesi gerektigine inaniyorsun. Ve yine de bir seyler yapiyorsun.

Bence de gececek :) Ufak bir kalp carpmasi zaten magara adami atalarimizdan kalma icgudu, o kadar olsun.

Tebrikler ve iyi sanslar!

Iforev said...

Canim, bugunku yazida bahsettim, telkin falan ise yaramadi ne yazik ki bende.Ne varsa somut bilimde var duygum bir kez daha percinlendi,muhakkak farkli durumlarda ise yarayan alternatif tedaviler oldugunu da inkar etmiyorum tabi.
Soyledigin gibi ,yuzde yuz herseyi birakamiyorum,kontrol delisiyim sanirim:-)