Sunday, February 7, 2010

SHENZEN

Bugun, bilmem kacinci kez yine Shenzen'de idik...Benim cop toplama merkezim de denilebilir..Aslinda haksizlik etmemem lazim cok ta cop toplamiyorum her zaman.
Shenzen ,HK'den sadece 30 dk uzaklikta olunca en eglenceli hafta sonu merkezi benim gozumde 1000 HKD harcayarak ki asagi yukari 100 euro'ya tekabul ediyor, alisveris duygusu en ideal ve verimli bicimde bastirailabilir.Aaa,100 euro az mid emeyin hemen,
bu fiyata ayakkabi, marka taklidi canta ( istemezseniz kendi tasarimlari)elbise,corap,ic camasiri ve TELEFON da dahil :-)) Hatta en son modelinden bir cep telefonu.. Siki bir pazarlikla tum saydiklarimi bu fiyata cok rahat alirsiniz..Ne guzel geliyor kulaga degil mi..Fakat bir sure sonunda sirf almis olmak icin almaya da baslayabilirsiniz dikkat! Hersey cok kaliteli diyemem tabi, Anil gittiginde aldigi canta ellerini, beyaz cuzdanini, telefonunu kisaca cantanin icine attigi herseyi siyaha boyuyordu..Hatta bir keresinde bir is toplantisinda ,ust mudurlerden birinin Anil Hanim, cok mu fotokopi cektiniz elleriniz simsiyah dedigini anlattmisti.

Shenzen aslinda buyuk bir sehir, fakat tren istasyonundan cikar cikmaz bu buyuk alisveris merkezi (is merkezi) binayi yapmislar ve bu binada binden fazla oldugunu tahmin ettigim dukkanlar var ve muhtemelen aradiginiz herseyi bulabilirsiniz,ama herseyi.

Dafen ise bu sehir merkezine yaklasik 20 dk uzaklikta bir sanat koyu(art village), dunyada ki otel ve restoranlarin hemen hemen hepsinin tablolari burada yapilip gonderiliyor,ister reproduksiyon,ister orijinal parcalar.Sanatin fiyati cok ucuz,tabi Cinli olursaniz daha da ucuz.Kendi eserlerini boyayan ressamlarin tablolari nispeten daha pahali ama dunya sanat fiyatlari ile karsilastirdiginizda yine gayet iyi tarafta kaliyor.

Bugun yine 500 metre Shenzen turumu yapip geldim, sehrin icine 1km bile girmeden,bu merkezde dolasarak geri geldim.Gereksiz seyler aldim mi??Sizce??

No comments: