Monday, February 1, 2010

Asya,esitsizlik

Hava 25-26 derece,haliyle daha cok daha iyi hissediyor genelde depresif-pessimist ruh halim.Boyle iyi havalarda yasam ne kadar kolaylasiyor herkes icin, barinacak yeri olanla olmayan arasinda cok fark kalmiyor artik, cunku sokakta kalan can derdine dusmek zorunda, geceyi gecirecek bir yer aramak zorunda degil.
Eskiden Asya ulkeleri insanlari icin ne kadar sakinler,Budizm etkisi olmali gibi genellemeler yapabilirdim ama yakindan bakildiginda daha zor sanki hersey Asya'da.
Suratle zenginlesen Cin'de ki sinif farklari korkutucu, su an hala Parti'den dolayi merkezi otorite varmis gibi gorunse de rusvet,dejenerasyon almis basini yurumus, hergun bir yerin,bir organizasyonun yoneticisinin ya da ust yonetimden birinin tutuklandigini okuyorum ,hepsi de rusvetten.Kambocya' icin artik yorum yapilacak yer yok,Burma ha keza, hepsinde katiller ust sinif olmus ekonomik olarak ve hanedan devlet yonetenlerden onlarina cocuklarina geciyor.Gecenlerde bir dergide okudum ve cok hosuma gitti su soz oyunu "Artik Khmer Rouge degil Khmer Rich var",Ardi ardina heryerde acilan en ucuz seyin 1000 lira oldugu marka magazalar bir yanda, aylik 300 liraya Filipinler,Endonezya'da ki ailesini,cocuklarini birakip 6-7 gun nerdeyse 20 saat calisan kadinlar,erkekler diger yanda.
Kubik evlerde yasiyormus pek cogu, kubik evler bir evin yaklasik 20 metrekare kupleriyle bolunmesiyle olusuyor,tek oda ve bu alanda bazen anne,baba,cocuk yasiyorlar,daha dogrusu yasamaya calisiyorlar.
Bu haksizlik duygusu hic gecmedi bende,dunyada bazilarina haksizlik yapildigi duygusu ve bir yerlerde benim de sucum ,bir katkim olmali bu duzene diye dusunuyorum sanirim, gecermi bir gun bilmem,belki sucluluk duygusuyla dogmusum ben, boyle de giderim.

No comments: