Saturday, February 13, 2010

KUNG HEI FAT CHOI- 農曆新年-


Mutlu yillar!BIr kez daha,evet cunku yarin Ay'a gore duzenlenen Cin takviminde kaplan yilina giriyoruz.Bugun Okuz yilinin son gunu.KUNG HEI FAT CHOI, deniyor kutlamak icin yeni yili, mutlu yillar gibi bir anlami oldugunu zannediyordum, meger varlik,zenginlik sizinle olsun deniyormus.Cinliler icin ticaret ve paranin hersey oldugunu bilsem de yine de zaman zaman unutuyorum, belki mutlu,saglikli ya da askli yillar dilemislerdir diye dusunuyorum ama nafile, Cinliler icin herseyden once para, zaten para,ekonomik guc sans,saglik,mutluluk olarak kabul ediliyor o yuzden yeni yilda voliyi vurursaniz diger dilekler nasil olsa gerceklesecektir diye dusunuyorlar sanirim.



Hemen hemen her hafta oldugu uzere dun Cicek Pazari'na gittim, normalde cok kalabalik olmayan, en taze, en guzel,en cesitli cicekleri bulabildigim Cicek Pazari,dun Hong Kong'ta ki tum insanlari agirliyordu sanirim , adim atmak imkansizdi ve fiyatlar normalden en az 3 kat daha pahaliydi, bu da Cin yeni yilikutlamalarinin bir parcasi, bazi cicekleri bulundurmak ugurlu kabul ediliyormus, bir de seftali,erik gibi tomurcuklu agac dallari.Benim ciceklerim,cok revacta degildi ki fiyat olarak ugurlu cicekler kadar ucmamisti:-)



Kaplan yilinda herkese mutlu,saglikli,seyahatli,olmayanlara askli ve tabii ki Cinlilerin istegi uzre varlikli bir yeni yil diliyorum!Bu arada hangi yilda dogdugunuz da internette kolayca bulabilirsiniz,ben At yilinda dogmusum, ha ne ise yarar, ne ozelligi vardir bilemem, daha cok yeniyim Cin astolojisi mevzuunda,ogrendigimde muhakkak yazacagim.

No comments: