Tuesday, March 15, 2011

Otobusle Kuala Lumpur

Ucmaktan zaten hoslanmadigim icin, otobus mumkunse trenle gidilebilecek bir yer bulunca atliyorum hemen. Kuala Lumpur, hem yakin hem de bir arkadasimin yasadigi sehir oldugu icin, Singapur'dan ilk ziyaret yeri oldu. Ben Cuma, M. ise benden bir gun sonra Cumartesi sabahi otobusu icin biletlerimizi aldik am aben yola cikana kadar nedendir bilmem cok heyecanliydim. Uzun otobus yolculuklarimin uzerinden cok yillar gectigi icin belki.5.5 saatlik yola heyecanlanan ben zamaninda otobuste 26 saat gecirmistim.YOlculuk kolaydi, sorunsuzca ulastik, hatta bizde ki otobus mola yerleri gibi bir yerde de 20 dk mola verdik.



Tabii ki hic bir sey yemedim,icmedim.Fish ball noodle, tavuk ayagi corbasi gibi yemeklerin oldugu yerde ne mumkun yemek.Tr'de bir mola yerinde olsam yayla corbasi icerdim simdi diye dusundum, acaba yabancilara o corbalarda kotu gorunuyor mu diye meraklandim.. Neyse5.5 saat denilen yol belki 15 dakikalik gecikmeyle bitti. BIlet alirken bana hangi otelde inmek istiyorsunuz demislerdi ben de tanidik tek isim olan Sheraton dedim, nereden bilirdim Sheraton'in son durak oldugunu, sirayla 4 otelde duruyor otobus ve yuruyerek 15 dakika da ulasilabilecek bu oteller de duraklama 1 saati gecti.3. otelde artik 1.30 saat arkadasimi bekletmis olmanin da verdigi utancla,zivanadan cikip adamlara cemkirmeye basladim, Cinli olan kibardi neyse bana niye kiziyorsunuz diye ama Malay olan cok kabaydi. Neyse kavga dovus otele varinca Iryna ile bulusup eve gectik. Ertesi gun icin,M.e ilk durakta inmesini soyledim tabii ki,onun isi daha kolaydi.Onun da zorlugu gumrukte olmus, Malezya'ya girerken gumrukte 2 saat surmus iceri girmeleri cunku onlarca otobus onlerinde imis. Hafta sonu oldugu icin sanirim o kalabalik. SIngapur gumrugunden Malezya'ya direkt gecis yapilamiyor, Singapur'dan cikis yapip, otobusle bir 10 dakika kadar gidip Malezya gumrugune ulasiliyor ve otobusten tum esyalarla inilip ulkeye giris yapilip esyalar x-rayile guvenlik kontrolunden gecirildikten sonra tekrar otobuse binip yola devam ediliyor.

KL, bekledigimden iyiydi, cok olumsuz yorumlar duydugum icin cok umitli degildim. Sehir bekledigimden iyiydi ama arkadaslarimizla oldugumuz icin cok fazla sey gormemis olmamizin da etkisi vardir belki bu fikrimde. Trafik buyuk sorun, taksciler de oyleymis duydugum kadariyla. Sadece tamamen mavi olan taksilere binmek en iyisi, diger renkli taksilerden biraz daha pahali ama guvenli ve pazarlik, dolandirilma,kaziklanma tehlikesi yok. Kuala Lumpur'da taksiciler kendi taksilerini calistirdigi ve herkes taksi lisansi alabildigi icin taksicilerin bagli oldgu bir sirket yok, yani bir sorun oldugunda sikayetci olabileceginiz bir mercii de yok,bu yuzden taksiciler oraya gidemem deyip kestirip atabiliyor,yapabileceginiz hic bir sey yok,ya da taksimetrem bozuk diyene de ayni sekilde hic bir sey soyleyemiyorsunuz.Sehrin bekledigimden iyi olmasi, cok guzel bir sehir oldgu anlamina gelmiyor tabii ki, ancak baska bir yere transfer olacaksaniz gidin derim, aksi takdirde hic geregi yok. Petronas kuleleri etkileyici,yani buyuk ama estetik degiller bence.






Bir de gelir esitsizligi olan her ulkede oldugu gibi 2 tane super luk markalarin oldugu alisveris merkezler var ama bu unlu,pahali markalarda calisanlar bile servis anlayisindan bihaber. En ufak bir nezaket, guleryuz yok. Malay'i de Cinlisi'de ayni sadece Hintliler biraz daha kibar gibi. Koyunun olmadigi yerde keci Abdurrahman Celebi oluyor iste:-)
Sehirde guvenlikte sorunmus,ama turistik yerlere gitmedigimizden rahattik, yine de boyuna asmali canta tasimak gerekiyor sanirim.

Benim sehirle ilgili asil sorunumsa carsaf giyen kadinlar,M.de benimle ayni sekilde dusundugunu soyledi, bu kadinciklari gormek bana kotu hissettiriyor, baskinin varligini gosteriyor. Malezya,Arap ulkelerinden iyi tabii, en azindan Cinliler ve Hintlilerin varligi biraz daha rahat bir ortam yaratiyor, zaten ulke de Laik sistemle yonetiliyor ama , ama iste o duygu....

Velhasil, arkadaslarimizla gorusmek, yeni bir yer gormek guzel ama Singapur;da hissettigim guvenlik,rahatlik duygusunu cok aradim ve geri dondugum icin cok mutluyum.

2 comments:

A-H said...

bizde ne zamandir bu KL gezisini yapmak istiyoruz ama guvenlikle ilgili oye cok kotu sey duydum ki pek cesaret edemedik acikcasi :(
hakikaten gitmeye deger mi?

Iforev said...

Sevgili A-H,bu kadar yakinda iken gormus olmak icin gidilir ama en fazla 2 gece kalsaniz yater sanirim,hatta bizde ki gibi sabah oraya ulasan gece otobusleri varsa bir gece kalmak ta yeter. Kl'de gezerken de boyuna asmali canta icinde cok az nakit disinda bir sey tasimamak iyi olur sanirim.