Monday, March 14, 2011

Japonya,deprem


3 gun evde degildim neler oldu.. O kadar uzgunum ki, kelimelerle
anlatamam sanirim. Hayaller ulkesi, yeryuzunde ki en yasanabilir yer,
M. ile elbet geri donecegiz bir daha da ayrilmayacagiz diye aklimizin kosesinde hep duran, guzel insanlarin guzel ulkesi cok agir bir darbe aldi. O kadar agirdi ki Japonya disinda her ulke dumduz olurdu bu siddette bir depremde sanirim. Hep dogayla savastilar Japonlar, ona ragmen dogaya olan saygilarini, onunla nasil icice yasadiklarini gormustum. Depreme dayanikli cogu bina ama maalesef deprem yikmadi onlari bu kez,o buyuklukte bir depreme bile direndiler yine, ah su sular olmasaydi..
Umuyorum ki, Japonlar ,2. Dunya Savasindan sonra sahip olduklari, onlari dunyanin en guclu ve benim gozumde en yasanabilir ulkelerinden biri yapan o ruhu tekrar yakalarlar, bu felaket belki boyle hayirli bir seye sebep olur. Hep yakinirdi savas zamanini goren Japonlar, gencler rahata cok alisti, herseyleri var ama mucadeleci degiller, egitimli degiller, disini tirnagina takip o kotu kosullardan kurtulmaya calisan Cinli gencler karsisinda gelecekte hic bir sanslari yok diye.

NHK seyrederken, goruyorum, ne bir kaos, ne bir kargasa var..Herkes hala saygili, hala metanetli..Ama bir de o lanet olasi "WA" var, kabaca butun Japonlarin sahip oldugu ongorulen,yabancilarin anlayamayacagi iddia edilen ic huzur duygusu, keske olmasa..
Aglamalarina, yuksek sesle cigliklar atmalarina bile izin vermiyor WA, suruden ayrilani kurt kapar misali, suruyle hareket et, insanlara duygularini gosterme, sen uzulursen onlar daha cok uzulebilir. Deprem sonrasi insanlar, kameraya konusurken gozlerini siliyor, hersey normalmis gibi konusuyor, kizini kaybetmis anne, aglayamiyor, umarim kizim yasiyordur diyor sadece.Bence cok aci,kultur,gelenek ne olursa olsun,zaten bu degil mi Japonlara Japonya'da yasamayi zorlastiran nedenlerden biri.

Tum yetkililer TV'de, bir Japon klasigi, hepsi hemen mavi insaat sirketi ceketlerini giyip ekrana cikiyorlar, 1 kisi bile olmaz o ceketi giymeyen.Insaat sirketi ceketi demistim ya, ulkeyi yeni bastan kuracagiz,is ustundeyiz mesajiymis bir nevi. Kucuk bir deprem, ya da ne sorun olura olsun hemeno ceketi giyip cikar Japon yetkililer.

Simdi bir volkan patlamis,ne denir bilmiyorum.BOl bol sabir,metanet diliyorum, yardimlar yerine ulasacaktir hic kuskum yok ama olabildigince hizli ulasir umarim, Japon burokrasisine takilmadan.

No comments: