Thursday, March 24, 2011

Fish Head Curry

Annemin ahi tuttu kesin bana, yillar oncesinden. Kadincagiz her turlu baligi yedirmeye calisirdi, ben pek sevmezdim, ama o israrla balik kafasi corbasi, balik gozu bile vermeye calisirdi bana cok faydali oldugunu iddia ederek.. Yillarca direndim de ne oldu..Bugun o baligin kafasini yemek zorunda kaldim. Micchan, yerel tatlari deneyelim, fish head curry yiyelim deyince nezaketen evet demek zorunda kaldim, hatta bugun giderken bile M. benimle dalga geciyordu,ama sonuc sasirtici idi. Gidecegim yere yaklasik 50 dakika suren bir yolculuktan sonra ulastim ki bu Singapur icin oldukca uzun bir mesafe ama sonunda anladim ki, yanlis ulasim araclarini kullanmaktan dolayi cok uzun surmus seyahatim.
Sira balik kafasini yemeye geldiginde cok istekli degildim ama tadinca cok begendim,
hatta Turkiye'de iken asla yemedigim bamya bile bu yemegin icinde cok lezzetliydi. Yaninda Pad Thai ve mango salatasi yedik, ve hepsi de birbirinden lezzetliydi.

Pad Thai


Fish Head Curry


Hic ummadigim anda bu kadar iyi bir lezzetle karsilasinca bana bir cesaret gelditabi, hadi yerel bir de tatli yiyelim diye gaza geldim hemen ve arkasindan hic duymamis oldugum ama orada Singapur'un en lokal, bilinen tatlisi oldugunu ogrendigim Chengdol yedim, bu tatli ilk goruste cok istah acici degildi ama yedikce tadini almaya basladim ve bayildim.Kesinlikle yeniden yenilecekler listeme aldim bu Chengdol'u.




Tatlinin icinde pandan denilen bir bitkinin yapraklari vardi, bu yapraklar kucuk kurtlar gibi gorunse de tadi ve kokusu harika. Pandan yeni favori bitkim bu arada, kekler de, tatlilar da oldukca cok kullaniliyor ve kokusu cok hos.Nerede yetisir,tatli disinda kullanilir mi bilmiyorum, sadece prasa yapraklari gibi oldugunu biliyorum.
Pandan yapraklari,pirasa gibi gorunmuyorlar mi??

2 comments:

A-H said...

benimde bu fish head curry ile feci bir anim var o geldi birden aklima ;) iyi bari sen sevmissin.

birde pandan yapraklari bircok seyi sarip buharda yada izgara gibi pisirme yontemleri icin kullaniliyor, pandan leaf chicken yemeni tavsiye ederim guzel oluyor :)

Iforev said...

Her turlu kotu tecrubeye ve ardindan bana da olur mu diye paranoyaklik yapmaya acigim:-)

Pandan Leaf Chicken'i mutlaka bulup yiyecegim..Tavsiye icin tesekkurler.