Wednesday, February 23, 2011

Botanik Parki


BOtanik Bahcesi fikri Michan'dan geldi,12'de bulusma fikri de benden.Gunun en sicak saatinde,acik havada dolasma fikri cok akillica degilmis,Botanik Parki'nin kapisinda anladik.Ama oraya kadar geldikten sonra donulmezdi tabii ki.Ogle yemegi icin gidecegimiz yere vardigimiz da ki 5-10 dakikadan fazla yurumemisizdir, ikimiz de kirmizi,terli ve sicak basimiza vurmus durumdaydik. Geldigimiz yol boyunca her yer yemyesil,agaclar,bitkiler var ama Singapur'da yesillik gormeye alisinca,ve o yesilliklerin icinde sicakta neler olabilecegini dusununce, hicbirseye bakmadan onumde ki yola odaklandim ki,surungen tabiatinda bir sey olmasin civarda.

Ogle yemegi sonrasi,parkin asil cazibesi olan Orkide Bahcesi'ne gittik.Buraya giris ucretli,ama cok cuzi bir miktar. Ben orkide'yi sadece ccekcilerde satilan,bir dala dizili cicekler olarak bilirdim,o sekilde de vardi,ama orkidenin hic gormedigim, bilmedigim turleri de vardi ve hepsi birbirinden guzeldi.

Alisik oldugumuz orkide,bu kadar buyugunu hic gormemistim gerci ben.




Agacta yetisen orkide.


Agacta yetisen,farkli renkli,kirmizi orkide.






Bu orkidelere o kadar cok zaman,para ve emek harcaniyor ki herhangi bir cicek te yeterince guzelken orkide orkide diye tutturanlari anlamakta zorlaniyorum. Singapur'un sembolu olan cicek oldugu icin bu kadar ihtimam ve ozen gosteriliyormus. Her yerde calisan, cicekleri sulayan, nem saglayan insanlari gormek siradan ama bazi ciceklerin dibinde nem saglayan duzenekler var,bahcenin ortami,kucuk heykelcikler, nem saglamak icin puskurtulen su ile olusan buhar gizemli bir ortam olusturuyor,bir o kadar da guzel.


Parkta emek verilen sadece orkideler degil,bazi bitkiler icin ustu kapali,klimali,yeterli nem saglayan bolum yapilmis.Tabii ki tum bu emege degen bir bahce ,park cikmis ortaya.Benim icin en ilginclerden biri benim"Uzay Agaci "ismini verdigim bu agac,

Bir de ananas mi olup olmadigini hala anlayamadigimiz bitki ve cicekleri.FOtograf ceken bir kiz bize ananas oldugunu soyledi ama ben ananasin agacta yetistigini zannediyordum, ve su an farkediyorum ki hala acip ta google'a bakmamisim:-(



Park cok guzel, ferah ama gun icinde cok sicak, o kadar sicak ki donuste buldugumuz kucucuk bir dere gorunce hemen icine attik ayaklarimizi ama derenin suyu bile ilikti.Tabii ki ferahlatti yine de..

Son olarak ta balkona almayi planladigim bitkileri buldum parkta, aslinda bitkiyi goremedim, nedir,neye benzer fikrim yok ama onunde ki tabela yetti bana.Simdilik cok sukur, hic bir sey gormedim daha ama,onlem olarak bulundurmakta fayda var:-))Ne yazik ki M. bu bitkilerin cok kotu koktugunu soyledi,bunun da dogrulugunu teyit edemeycegim, google'lanacak bir sey daha...

2 comments:

A-H said...

hahaha burada neden bu kadar cok alisveris merkezi var saniyorsun, sicakta hele hele ogle sicaginda disarida gezmeye calismak pek iyi fikir degil ;)
bu arada onlar ananas ama minyaturleri, yediklerimizden degil yani, cok fazla buyumuyorlar sadece sus :))

Iforev said...

zaten parkta o saatte sadece turistler vardi, yerli halkin olmamasi bir zamanlama hatasi yaptigimizin gostergesiydi:-)Sonra bizzat tecrube ettik zaten, acemilik:-)
Ananas bilgisi icin de tesekkurler,hala arastirmamistim:-(
gercekten cok guzel bir sus..