Wednesday, January 12, 2011

KARUIZAWA

Zaman ne cabuk akip gecti yine.
Karuizawa,Japonya'da Nagano sehrine cok yakin bir yer.Kasim ayinda M.ile dustuk yollara Japonya askimiz depresince, biraz Tokyo biraz Karuizawa bir hafta zaman gecirdik ikizimin de en sevdigi, hep yasamak istedigi topraklarda. M. 7 yil ben 1.yil kalmista olsam hala cok hevesliyiz,Japonya'nin her tarfini,kucuk kasabalarini,koylerini gormeye.
Ucus oncesi Zanaxlarimizi alip bindik ucaga ve ucus gece 2 de oldugu icin uyuyarak Tokyo'ya,ardindan bir saatlik shinkansen yolculuguyla Karuizawa'ya vardik.
Taksilerin pahaliligi, kimsenin Ingilizce bilmemesi anilarimiz daha ilk sabahtan canlandi ve maalesef Japonlarin elstikiyet gorstermeyip hic bir zaman inisiyatif almamalari da bu anilardan biri. Biz otele vardigimizda sabah 7.30'tu ve bizi 3.30 kadar odaya almayacagini soyluyordu resepsiyon gorevlisi,ve ne soylediysek kar etmedi.Lobby'nin asma katinda buyuk yatak gibi kanepeler olunca gidip orada uyumaya basladik.Tabi daha sonra surekli acik olan spa, kaplica(onsen)oldugunu ogrenince hemen aktivitelere basladik.Otel bahcesi cok hostu.











Allahtan 1 civari bizi odaya kabul ettiler.Odalarin tamamen Japon tarzi ve minimalist oldugunu,oteli ayarlayan ben oldugum icin biliyordum fakat M.odaya girip te internet ve televizyon olmadigini gorunce biraz mirin kirin etti ama daha sonra alisti o da bu duruma.





Ogleden sonra M.yi doga yuruyus yapmak icin zorla pesime taktim ve en issiz yerlerden yurumeye basladik yokus yukari sanirim 4 km kadar.Yolda kucuk yilan oluleri gorduk ama canlisi yoktu.Hedefimiz olan selaleye giderken bir toprak yolda coreklenmis kahverengi yilani gorunce ben kosar adim geri kacip bagirmaya basladim,ama dev adam gibi bacaklarimi acarak,yani bir nevi ziplayarak kosmaya baslayinca M.afalladi ne oluyor diye o da bana sormaya basladi ben hem kosup hem yilan var diye bagirip ,elimdeki montlari yere attim,yilan gokte sanki ya ya da montlarin icinde:-) Salakca yani,attigim yerde de yilan vardi belki.. Neyse o kadar yaklasmisken selale hedefinden vazgecip yurumeye basladik, ve ben ne gordugumu M.e anlatmaya calisirken, ayaginin altinda kucuk bir tane yilan daha gecmesin mi, yilan dedigim,5 solucan buyuklugunde bir yilan yani piton falan degil..Yurumeye devam ettikce 2 tane daha gordum,bir noktadan sonra bagirarak yuruyorken,M bana neden bagirdigimi sorunca yilanlari urkutmek icin dedim ve o da bana yilanlar duyamaz sadece titresimleri duyarlar dedi ve yaklasik 10 dakikadir bosuna bagirdigimi soyledi..Su an dusununce halim cok komikti,agaclarin arasinda surekli bagirip ziplayarak yuruyen bir tip, yoldan gecen 1-2 araba vardi,kesin deli oldugumu dusunmuslerdir.

Yesil agaclar,kirmizi yaprakli agaclar,sari yaprakli agaclar..Muhtesem bir bitki ortusu var burada, ha tabi bir de olmazsa olmaz yanardag, bu kaplicalarin kaynagi da bu volkanlar.




Japon onsenleri,kadinlar ve erkekler icin ayriliyor ve hem kapali hem de acik kisimlari var.En onemli sart herkesin,en azindan kadinlar kisminda,bu banyolara tamamen ciplak girmesive tabii ki mutlaka suya girmeden once dus almak gerekiyor.
Cook keyifli ama bazen o kadar sicak oluyor ki su,buz gibi havada bile suyun icin bunalip cikmak gerekiyor.

Yilan kismi disinda, Karuizawa muhtesem bir yerdi,tum gun kaplica ,yemek,dinlenme,kitap ve cok az internet kullanarak gecti 3 gun.
Tokyo'dan sadece 1 saat oldugu dusunulurse,tum Tokyo seyahatlerine en azindan 2 gunlugune eklenebilecek bir yer ve benim sogukta yapilan aktivitelerle isim olmaz ama
kis sporlari ile ugrasanlar icin kisin kayak pistleri de var.

No comments: