Sunday, April 17, 2011

KOH SAMUI








Cennet adalardan biri yine... Su an yazarken bile , bir gun once donmeme ragmen , Samui'den bana hatira huzur, mutluluk,rahatlis hisleri var uzerimde, bulutlar ustundeymiscesine yaziyorum, belki de donus te aldigim Zanax'la ilgilidir bu mutluluk hali.

Ada'ya Singapur'dan 1.5 saatlik direkt ucus ile ulasiliyor. Ucaga binis vakti geldiginde bekleyenlerin hemen hepsinin Batililar oldugunu gorunce biraz sasirsam da,Singapurlularin hatta tum Asyalilarin gunesden kose bucak kactiklari aklima gelince durumu kaniksadim. Bir gun once konustugum bir bayan bana Asya'da tatile gitmedigini cunku sicaktan ve benzer kulturleri gormekten artik keyif almadigini soylemisti. Sicak kismini cok iyi anliyorum. Gecen hafta ilk kez bundan sonra Turkiye'ye kis mevsiminde bile gidebilirim, sogugu hissderim belki biraz diye aklimdan gecirdigim icin belki de 50 yildir bu iklimi yasayan kadincagizi gayet iyi anladim.Neyse ucustan bahsediyordum, 1.5 saatlik ucus 5-10 dakikalik turbulans disinda oldukca iyiydi, zaten almis oldugum 0.25lik sakinlestirici bir noktaya kadar yardim ettiyse de 1 saatin sonuna artik bitse de insek modundaydim.

Gece vardigimiz icin pek bir sey goremedik ama havuza girmek istedim. Havuza giris ,ilk dakikalar oldukca neseli, hostu taaaki lambalarin altinda,duvarda 2-3 kucuk bir tane de buyuk kertenkele gorunceye kadar..Sicak iklimden sadece bu yuzden nefret ediyorum, bu bortu bocek isi yuregime indirecek benim.Tabii aninda havuzdan cikip, odanin kapisini sikica kapatma, paranoyakca duvarlara, yatak altlarin bakma fasli basladi. Neyse hic bir sey yoktu:-) O gece,uzun zamandir deniz tatili yapmamis oldugum icin sanirim ben de bir heyecan bir heyecan, yarin sevgilimle ilk kez bulusacakmisim gibi tum gece gozume uyku girmedi..Don,don en sonunda sabah 4'te kalkip, tekrar havuza yollandim bir basima, ama buyugu olmasa da kucuk kertenkeleler yine yerlerinde:-(( Hadi tekrar odaya.. 7.30'a kadar kitap oku,dergi bak derken dayanamayip M.uyandirdim. Kahvalti ,plaj derken tum gun tembellikle gecti. Plaji anlatmadan olmaz, o kadar guzeldi ki plaj, fotograflar bile yansitamamis guzelligini. Bembeyaz,un gibi kum ve tertemiz,kristal,turkuaz rengi su.Tam kartpostal plaji..


Koh Thai dilinde ada demek oldugu icin Tayland'da ki pek cok yerin ismi Koh ile basliyor.Samui'yi 15-20 yil once sanirim, yol iz yokken, backpackerlar kesfetmisler. Havaalanin acilmasiyla ki sanirim 10-15 yil once, adayi ziyaret eden insan sayisi arttigi icin, adanin ekonomisi canlanmis ama Allahtan tum Tayland'da gormeye aliskin oldugum yasli ,Batili Amca ve yaninda kizi hatta torunu olabilecek kadar genc kiz ikilisi pek yoktu Samui'de. Banane, alan da satan da memnun gibi dusunmeye calisiyorum da uzulmeden de duramiyorum iste, klasik Turk duygusalligi,empati,hemcinsime duyulan yakinlik...ne derseniz deyin iste.
Ada nufusunun yaridan fazlasi Avusturalyalilar ve Batililardir sanirim.Genclerin sayisi oldukca cok ,sanirim Samui hala back packerlarin gozde yerlerinden biri.
Taylan'da oteller disinda yemek,icki kiyafet hatta sigara fiyatlari bile oldukca ucuz.

Tesadufen Tay yeni yili tatili,bizim tatilin ilk gunune denk gelince,en yakinda ki kasabaya gidip yeni yil su savasi festivaline katildik. Hava sicak olunca, basimizdan asagi bosaltilan kova kova su, su tabancilariyla bastan asagi islatilmak, yuzumuze, ustumuze, basimiza,sacimiza surulen kil hic ama hic rahatsiz edici degildi hatta ferahlatti bile.Insanlarin festivalleri ne kadar eglenceli,eskiden, bayramlarda yapilan zorunlu aile ziyaretleri, hic hazzedilmeyen, birbiriyle aslinda gorusmeyen insanlarin misafirlige gelmesi, ev temizleme,baklava,ikram su bu derken eziyet gibi gelirdi bana tum bayramlar.
Simdi sadece kendi ailemi goreceksem, ya da yalniz,ziyaretcisi olmayan kisileri ziyaret edeceksem iyi hissediyorum ama zorunlu ziyaret kismi hala isin sevimsiz kismi. Su savasi falan gibi eglenceli aktivitelerimiz olsa bizim de.Bir de yeni yil aksami icine ates yakilip gokyuzune salinan dilek balonlari var ki,o sonra ki yazinin konusu.





No comments: