Thursday, July 10, 2008

YAGMUR

Yagmur,Yagmur,Yagmur,Yagmuuuurrr..............

26/6/2008 ·



Haziran, yagmur ayiymis hic bilmezdim..Son iki haftadir hergun yagmur yagiyor ve genelde bardaktan bosanircasina...Temmuz ortasi gibi bitecek deniyor, bilmiyorum bitermi ama dort gozle bekliyorum bitmesini, cunku yagmurla birlikte nem de artiyor ve cekilmez oluyor...Cunku yagmurla birlikte, gunlerdir hava da koyu gri ve gunesin yuzunu unuttum :-(
Sikayet etmemeliyim aslinda, cunku gecen yil Turkiye'de ki sicaktan nefret etmistim ve ogrendigim kadariyla daha Haziran basinda ayni sicaklar baslamis, ne kotu...uzuluyorum o verimli, cennet topraklarin kuraklasmasina, yagmurun o diyarlari tamamen terk etmesine,cunku her ne kadar sikayet etsem de yagmur verim demek,uretim demek ,bereket demek ama yagmur yagmiyor artik benim ulkeme,tabiat ana o kadar futursuzca kullanilmasina kizdi ,darildi belki de bize..Japonya'da cevre icin yapilanlari gorunce benimulkemin topraklari da hakediyor bu muameleyi diyorum ama biliyorum ki ulkemde buyuk cogunluk cevreymis, toprakmis o islerle ilgilenemez su an cok mesguller onlar..Turban , Ataturk devrimlerinin Turk ulusunda yarattigi travma(!) gibi cok daha muhim, acil meseleleri var...Ataturk sayesinde bugun ozgurce demec verebilen bayanlar onu sevmediklerini ,Humeyni'yi sevdiklerini soyluyorlar, Ingiltere himayesinde olsak daha rahat yasardik diyorlar...Ve ben uzuluyorum burada ...Onlar gibi dusunebilsem gidin o zaman , oralarda sectiginiz ulkelerde ,gonlunuzce yasayin derdim..Neyse,nereden nereye geldim ama hep yaziyorum ya, uzuluyorum ben elimizdeki degerlerin, topraklarin bu kadar kiymet bilinmeden tuketilmesine..
Belki de uzaklarda olmak daha iyi bu durumda, bir mailde okumustum yazan kisi diyordu ki''Yurt disinda yasiyorum,ulkemi daha cok seviyorum' , cok hosuma gitmisti cunku tamamen benim gorusum .
Yagmur beni aldi goturdu yine uzaklara....Ama bu havada zaten baska ne yapilabilirdi ki..
Evde oturup hayal kurmak,iyisiyle kotusuyle uzaklara gitmek en guzel yani yagmurlu havalarin...

No comments: