Thursday, July 10, 2008

KAMAKURA

KAMAKURA

13/4/2008 ·


Havalar guzellesti,bahar geldi oyleyse yakin cevreyi tanimaya baslamali diye dusundum,her ne kadar Tokyo'da sehrin farkli yerlerini tek tek gezmeye calistiysam da sehir disi hakkinda hic bir fikrim yoktu.Kardesimle 1.5 yil once Japonya seyahatimizde Kyoto'ya gitmistik ama gunubirlik bir seyahat oldugu icin cok fazla yer gorememistik.Cevremde ki insanlar genellikle Kamakura'dan bahsediyor ve ne kadarhos bir yer oldugunu soyluyorlardi,oyleyse bu ilk seyahat neden Kamakura olmasin diye dusundum.






Shinkansen denilen Japonlarin meshur hizli trenleri degil,siradan bir trenle yaklasik 45 dakikalik bir yolculugun ardindan Kamakura'ya ulastik.Havanin gunesli ve guzel olmasi avantajdi ve ilk girdigim tapinak,manzara ve huzur dolu atmosfer beni buyuledi.Zen Budizm tapinaklarinin insani etkileyici sekilde bir dinginligi var,her sey o kadar huzurlu ve sessiz ki gurultu yapmak istemiyor,en dusuk ses tonunuzla konusuyorsunuz.Kamakura Japon Imparatorlugu'nun eski baskentlerinden biri ve cok fazla tapinak var.Ilk tapinagi gordugumde, gorecegim digerlerini bilmedigim icin bundan daha guzel bir ibadethane olamaz diye dusunmustum am cok yanildigimi ilerleyen saatlerde anlayacaktim,cunku her gordugum yeni tapinak bana en ilginci,en farklisi ve en etkileyicisi gibi geliyordu.Japonlar ,Budizm ve Shintoizm'i benimsemisler,ve belkide bu yuzden bu huzur ,dinginlik ve sukunet hayatlarinin her alaninda kolaylikla gorulebilir.Kamakura'da hem Budist hem de Sinto tapinaklari var ve her biri ayri guzel.Shintoizm ,cok tanrili bir din ,bu yuzden tapinaklarda bir suru tanrinin heykeli var ve beni uzen goruntulerden biri de ebeveynlerin dogup olen ya da dogmadan olen bebekleri icin tapinaklarin bahcesine diktikleri bebek heykelleri..Ebeveynler bu heykellerin bakimi icin gercekten zaman harciyor,belki de tapinakta calisan rahipler bakimi ustlenmistir ,o konuda yorum yapamiyorum,Oyle ki bu heykeller bebek kiyafetleri giydirilmis ve kucaklarina cicekler birakilmis... Doga da buyuleyici ve tapinaklarin huzuru bulmasina yardim ediyor gibi...Okyanus,yesilin her tonunun gorulebilecegi daglar,cicek acmis kiraz cicekleri yani 'sakura' her yerde...Bahar coktan ziyerete gelmis buraya diye dusunurken okyanus kiyisina inmek uzereyken bes dakika icerisinde hava tamamen degisti ve karanlik ,gri ve cok ruzgarli bir hale geldi.Okyanusun buyuk dalgalari sahili dovmeye basladi ve bir kac sorfcu disinda kimse yoktu,ne suyun icinde,ne okyanusta ne de sehri okyanusa ve sahile baglayan caddede.California' ya benzemeye calisan sahilde yine California vari bir cafe de ananas suyu icmek tum gun boyunca etkisinde oldugum Japon kulturuyle cok bagdasmasa da sonsuz keyif aldim.



45 dakikalik yolculugun ardindan tekrar hareketin ve parlak isiklarin sehri Tokyo'ya dondugumuzde isiklarin en bol oldugu caddelerden birinde,Roppongi'de Starbucks'ta cay icip caddeyi seyrederken ruhumu dinlendirmenin ne kadar hos bir sey oldugunu dusundum,kendi kendime gulumsedim ve bugunu yasayabildigim icin cok cok mutesekkirim dedim..

4 comments:

Trabzonspor canlı maç izle said...

Merhaba Japonya ya mıyerleştiniz cidden

Trabzonspor canlı maç izle said...

selam

Kamakura ile ilgili makela hazırlayacakken yazılarınızı okumaya başladım , Yeni hayatınız nasıl gidiyor , nasıl oralar

Iforev said...

o zaman icin yanit evet ama su an Japonya'da yasamiyorum, 1 yil Tokyo'dan sonra Hong Kong'ta yasiyorum 1 yili askin suredir.

Iforev said...

japonya kismi cok iyiydi ama Hk kismi daha iyi sanki ,daha kolay yasam,Japonya'da ozledigim sadece islerinde mukemmeliyetci insanlar,ve ne mutfagi olursa olsun muhtesem yemekler.