Monday, December 29, 2008

Hong Kong

New Life diye baslamistim bloga ama hayat tekrar yenilendi benim icin, New Life, Tokyo icindi ama simdi tekrar sehir,ulke degisikligi ve farkli bir hayat,diger yanda degisen birsey yok yine yeni kesifler,insanlar,yerler..Hong Kong'u 3.dunya ulkesi gibi dusunurken farkli bir sehir buldum
karsimda.Cok geleneksel, filmlerde gordugumuz o daracik,neon isiklariyla aydinlatilmis kalabalik,her yerde Cin Lokantalarinin oldugu yerler de var ,1 milyon metrekare'ye yayilmis alisveris merkezleri de..Yerlesim yerleri disinda sehrin ya da ulkenin (her ikisi de dogru bence)
can damari Hong Kong adasi ve onun karsisinda ki Kowloon isimli bolge.
HK icin "vertical city"yani dikey sehir deniyor ki ,su an 62. katta kaldigimi dusunursem ,neden dikey sehir dendigini anlamakta zorlanmiyorum:-) 62. katta olmama ragmen penceremin onunde ki bina neredeyse 30-35 kat daha yuksek oldugundan yuksekligi hisetmiyorum, hatta diger binaya kiyasladigim dagayet makul bir seviyede yasadigim bile varsayilabilir:-)Binalar cok yuksek,yer darligindan dolayi.Hong Kong cevresinde bir suru kucuk ada var ve bunlara bot turlari var ama bu konularda detayli yazabilmek icin cok yeniyim Hong Kong'ta.Simdi ilk oncelik ev,is,okul..yasami kurmak yani.
Cok calismam lazim cok!!

No comments: